6 måter Hvorfor Turgåing er bedre enn å gå til gym

Treningssentre anspore folk til å trene for å komme i form. Som et spørsmål om faktum, helse klubber og treningssentre gjør en god jobb med å hjelpe millioner av mennesker bli kvitt de ekstra pounds og leve sine liv til det fulle. Alle aktiviteter som aerobic klasser, aerobic øvelser og tredemøller skje inne i en bygning som kan være en klubb eller treningsstudio. Men er det noen aktivitet som er mer stimulerende? Ja, det kan være fotturer. La oss vite mer om det.

Ifølge eksperter, for fjellsportsentusiaster, er fotturer på listen over en av de beste aerobic aktiviteter. Det fine med fotturer er at du ikke trenger å betale noen avgift, og det kan gjøres utendørs. Mens han jobbet i et treningsstudio kan hjelpe deg å forbrenne uønsket fett og komme i form, tror jeg, treningssentre fortsatt la et gap. Selv om du trener i et treningsstudio har sine fordeler, kan vi ikke benekte det faktum at fotturer har en rekke fordeler fremfor det. La oss ta en titt på dem.

· Når fotturer, ta deg i frisk luft, som er noe du ikke kan gjøre i et treningsstudio hvor det er lukten av svette og støy av maskiner.

· På en måte, puster fotturer nytt liv inn i kroppen din.

· Vandring forbedrer funksjonen av hjernen din

· I et treningsstudio, er det mye folk trener. Det er som du er på en trafikkert vei. Men mens fotturer er du på egen hånd med atmosfære full av fred.

· Vandring er nesten costless. Alt du trenger er et par tursko og du er godt å gå.

· Du trenger ikke å bruke tid på å vente på vekter eller maskiner.

Her er resultatene av en forskningsstudie utført i 2004. Undersøkelsen ble gjort for å finne ut hvordan fotturer kan påvirke mengden av sukker i kroppen av turgåere. Forsknings involverte mange medlemmer delt i to grupper. Forskningen ble gjort i Alpene. Den ene gruppen ble bedt om å gå oppoverbakke i 60 dager. Den andre gruppen ble sendt til toppen gjennom en taubane. Etter 60 dager ble gruppen bedt om å bytte sine relative programmer, gjør eksperimentet på nytt.

Ifølge resultatene, fotturer og tilbyr en rekke helsemessige fordeler. Klatre opp og ned, kommer de “dårlige” kolesterolnivået ned. Som et spørsmål om faktum, gjør utfor fotturer en bedre jobb med å redusere blodsukkernivået og øke glukosetoleranse. Dette er hva denne enkle aktiviteten kan gjøre for deg.

Du ser at studien viste at fotturer er bra for helsen. Faktisk, jeg har alltid trodd at fotturer hadde enorme helsemessige fordeler, men denne studien viste det veldig bra. Studien ble gjort av forskere ved et velkjent instituttet. Faktisk er fotturer en stor aktivitet hvis du ønsker å forbedre din kondisjon og holde seg frisk så lenge du er i live.

Så, hvis du ønsker å gå for fotturer, nå er det på tide å gjøre det. Du kan gå for den med dine venner eller familiemedlemmer hvis du vil.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *